29.09.2008
Finanční Matrix
Situace je zoufalá, nikoli však vážná!
Klikni a uvidíš víc...
Všeobecná krize kapitalismu byla kdysi součástí všech učebních osnov. Kapitalismus byl charakterizován jako parazitní, zahnívající a umírající společenský systém. Jeho krize měla vyústit v definitivní vítězství světového socialistického řádu. Říká se, že kapitalismus je nerovnoměrné rozdělení bohatství, socialismus rovnoměrné rozdělení bídy. To je nepochybně jeden z důvodů, proč nakonec potupně zesnul komunisty praktikovaný model, v němž absentovala motivace a dominovala perzekuce.
Utopické sny o sociálně spravedlivé společnosti již nevychází z dogmat teoretiků marxismu-leninismu, podle nichž už bychom měli žít v beztřídní společnosti. Neexistovaly by peníze a společné bohatství by se rozdělovalo nikoli podle zásluh, ale podle potřeb. Všichni by žili ve vilách s rozsáhlými zahradami, nikdo v panelácích. Všichni by jezdili v luxusních autech, nikdo v rezavých pixlách. Všichni by konzumovali kvalitní potraviny, hlad a bída by byly pouze historickými termíny. Stejně tak válka nebo... bankéř.
Přírodní zákonitosti jsou jaksi "bonitnější", protože stabilnější, než společenské. Když hodíte šutr do rybníka, vždy se vytvoří kruhové vlny, nikdy čtvercové. Příroda , kromě toho, že ctí vlastní (čili přírodní) zákony, má v podobě neovlivňované homosapientními zásahy, samočistící a samoregulační mechanismy. I lidská společnost si stanovuje pravidla. Jenomže, jak správně poznamenal nadporučík Hamáček, lidí je všude jako sraček. Navíc mluví různými jazyky, nerozumějí si ani za mák, vyznávají jiné hodnoty a žijí v odlišných podmínkách. Nemohou se tudíž řídit univerzálními pravidly. Naším tématem je však kolaps "finančních trhů".
Bylo by dobré vysvětlit si základní pojmy, ale to by zřejmě vznikl nejdelší spot v dějinách blogování a takové ambice rozhodně nemám. Nezbývá, než k některým použitým pojmům připojit odkazy anebo si jejich význam vyhledat. TRH (Market) historicky znamenal vymezené místo, na němž platila pro všechny účastníky směny pevná pravidla. A hned tu máme první problém. Trh se nám jaksi globalizoval a nelze mu přiřadit konkrétní souřadnice. A co teprve finační trh, to je panečku chaos! Se vším tím svinstvem, jako jsou akcie, obligace, šeky, směnky, akreditivy, depozitní certifikáty, úvěry, hypotéky etc.
Působí zde nejrůznější bankéři, makléři, brokeři a podobná pakáž, což jsou chlapíci v bílých košilích, s kravatou a s mobilem u ucha, ti nejvytíženější s více mobily na více uších. Ale nebudeme si jich moc všímat, jsou to jen dobře školení prodavači, žádní nadlidé. Übermenschové jsou soustředěni v centrálních bankách. To jsou takové instituce, které mohou legálně emitovat falešné peníze a zároveň dozírají na to, aby si takto nepočínal nikdo jiný. No a jsme konečně u těch peněz. To to trvalo, co? Víme, že peníze jsou také specifickým zbožím a jejich "prodejem" vzniká nadhodnota, které se říká "úrok".
Jedním z prvních platidel byla sůl. Zřejmě dříve než zlato. Inu, sůl nad zlato. To ví přece každé malé dítě. Vědí to i velká díťata. V dávných dobách jste přinesli do banky třeba zlaté valouny a oni vám vydali bankovku. Tedy jakousi stvrzenku, že u nich máte uloženo příslušné množství zlata. Jistě si mnozí pamatujete papírové peníze, na nichž bylo vytištěno: "Bankovky jsou kryty zlatem a ostatními aktivy Státní banky československé". Zlatý standard byl ale definitivně opuštěn před pětatřiceti roky. Peníze se osvobodily nejen od zlata a ostatních aktiv, ale i od své hmotné podstaty. Postupně se staly virtuálními a fiktivními.
Virtuální peníze jsou světloplaché, na světle je neuvidíte, ve tmě jakbysmet. Nabývají různých forem, uchopitelné a reálné jsou pouze jako barevné papíry, co neochotně lezou z bankomatu. Dejme si malý příklad. Firma zažádá komerční banku o úvěr. Ta mu ho ochotně poskytne. Peníze mají formu vyššího čísla na bankovním účtu. Firma z něho zaplatí dodavatelům za suroviny, stroje a služby. Opět převodem z účtu. Zaměstnancům poukáže jejich žold rovněž převodem na účet. Zaměstnanec zažádá o hypoteční úvěr. Ten je mu opět ochotně a možná až překotně poskytnut. Převodem na účet. Pak jde nakoupit a u pokladny použije kreditní kartu. Zahlédli jste tam někdo reálné peníze? Nebylo jich třeba.
Kde je tedy problém? Inu, v tom, že centrální banky rezignovaly na roli tvůrce peněz a zcela ji přenechaly soukromému sektoru, který neurvale generuje fiktivní peníze. Komerční banky běžně půjčují až desetinásobek částky, kterou jim jejich klienti svěřili. Podnikají s cizími penězi, navíc za to od nich požadují poplatky. Dokonce i za příchozí platby, což je přinejmenším nemravné. Spoléhají na to, že si všichni nepřijdou vybrat svá konta. Taková situace znamená pro každý peněžní ústav krach. Ale po nás potopa. Celý systém se udržuje v chodu dalšími úvěry, jinak by zkolaboval. Celková zadluženost států, firem i domácností dosahuje astronomické výše.
Je logické, že exponenciální růst v konečném světě s konečnými zdroji dříve či později narazí na své hranice. Byla-li krize v 30. létech minulého století krizí z nadvýroby, pak to, čeho jsme účastníky, je krizí z nadspotřeby. Věřte mi, že to, co teď napíšu, nepíšu rád. Liberálové a monetaristé dostali bolestivou facku. Není na čase přehodnotit představy o samoregulační schopnosti trhu s neviditelnou boží rukou? Zásahy státu do volného trhu nejsou slučitelné s přirozenými principy jeho fungování. Pokud se ovšem spolehneme na jeho samoregulační mechanismy, nezabráníme vychýlení z rovnováhy na relativně dlouhou dobu s dalekosáhlými důsledky v poruchách ekonomiky a potažmo i politické stability.
Včera jsem byl osloven jedním z autorů Petice za poctivé peníze, zda bych ji tady neuveřejnil. Petičníci volají po znovuzavedení zlaté parity. Jejich argumentace je logická. Přesto tento "projekt" nepodpořím. Je stejně nereálný jako představa, že přestaneme létat v letadlech, jezdit auty a vrátíme se k lodím a koním. Navíc si nemyslím, že podstata současné krize spočívá v nekrytých papírových penězích, ale především v samožerném principu splácení dluhů dalšími a dalšími dluhy. Včera si ministr financí poslintal límec i kravatu v Otázkách Václava Moravce tvrzením, že tuzemský bankovní systém je stabilní a žádné otřesy mu nehrozí. Lže.
Inu, nechce šířit paniku a strašit "investory". V sobotu jsem nevěřícně poslouchal rozhovor s bývalým viceguvernérem ČNB. Ten řekl, že případný zásah provede centrální banka až v okamžiku hrozícího kolapsu. Nebude-li pršet, nezmoknem...Tihle sami sebou přeplácení kašpaři budou hasit až požár, zatím jsou v klidu. Ale ten klid je předstíraný. Každý, kdo není slepý, musí vidět, že někde je něco zatraceně špatně. Máte-li ve slamníku nebo v bankách milióny, směňte je urychleně za něco, co neztratí hodnotu. Zlato, drahokamy, šperky, umělecká díla, pozemky. A neotálejte, nebo si budete kupovat místo v pořadníku do fronty před vaší bankou. Tohle je mimo jiné taky krize důvěry. A k důvěře opravdu, ale opravdu nejsou podmínky a předpoklady. Domino už se kácí. Tak hodně štěstí a zlomte vaz...
Pro odlehčení: Misstriss mi poslala odkazy na dvě parodie k tématu. Jsou u toho i titulky. Tak se tedy pobavte a pobavte. 

Komentáře
[1] (@Teo všem - Mail - WWW) * 29.09.2008, 20:43:44
Zatím jsem to po sobě nečetl. Článek vznikl kosmickou rychlostí. Takže ho budu muset upravit, něco přeformulovat, doplnit odkazy apod. Terazky jsem ale nějak vydudanej, tak mě omluvte, pokud v textu budou překlepy, chyby anebo zkratkovitá tvrzení. Dík. :)
[2] (Radka - Mail - WWW) * 29.09.2008, 20:57:11
Kua, kde jsou obrázky???!!!!!!!!
[3] (trepifajxl - Mail - WWW) * 29.09.2008, 20:57:47
tyvado to je teda narez !
a kde je strucna verze ? (-:
[4] 2 (@Teo všem - Mail - WWW) * 29.09.2008, 20:59:28
Zkus nejbližší bankomat. :)
[5] 3 (@Teo všem - Mail - WWW) * 29.09.2008, 21:01:12
TOHLE je stručná verze. Plná by byla na pokračování jak seriál... :p
[6] 4 (Radka - Mail - WWW) * 29.09.2008, 21:01:34
Tak ten je kurevsky daleko:-((( Raděj počkám, až doplníš.
[7] (Kamio - Mail - WWW) * 29.09.2008, 21:17:39
Naštěstí nemám v bance sto litrů plus, ale tři čtvrtě mega mínus. Klidně padni, Sociéte Generale! Pohledávku pak koupí za tři sta tisíc Konsolidační banka a já si ji pak koupím zpátky. Čtyřistapadesát litrů čistá ruka!:)
[8] 7 (@Teo - Mail - WWW) * 29.09.2008, 21:28:59
Tak ta už 5 let neexistuje. Místo ní vznikla Konsolidační agentura. No a ta prodává "špatné úvěry" v balíčcích po miliardách. Ale ten tvůj případ je o něčem jiným... :)
[9] Su zvědavý a jak (Venkovan - Mail - WWW) * 29.09.2008, 21:43:26
co na to řekne Modrý pták.Ty odkazy sem už viděl,Britský humor je dokonalý.Sem netušil,že sme tak názorově blízko co se dluhů týče:-)Jen tak naokraj ministr finací nic jiného říkat nemohl.A kór tento.Váš článeček možná poněkud zaskočí "pravé spektrum" Vašich příznivců.No,ale vzhledem k motu vašeho blogu:-)
Tož my holoprdelníci sme celkem v klidu.Nevím však proklatě,co to udělá s těma co ju majů zatím ve vatě.
[10] DOMINO DANCING (LACO - Mail - WWW) * 29.09.2008, 21:49:00
Hezké @Teo. Připomněl si mi asi 14 dní starý článek z MF DNES o zbytečnosti jménem CENTRÁLNÍ BANKA. Nejsem ekonom, tak nehodnotím, moje zásada. Jen jsem z toho smutný. A zmatený. Radíš nakupovat nemovitosti. A co až k nám dorazí hypoteční krize? Ha!
[11] (Ramesse II. - Mail - WWW) * 29.09.2008, 21:56:51
Dobrý článek. Ale proč jsou peníze kryté zlatem nesmysl? Mně se to líbí. :)
[12] 9 (@Teo - Mail - WWW) * 29.09.2008, 22:03:24
Tož to já nevím taky, co řekne Modrý pták. Neznal jsem ho, dokud mi nenapsal. No a tak jsem hlt napsal, co jsem napsal. Ještě nevím, jestli to nebudu muset tak trochu přepsat. Ne kvůli někomu, ale kvůli sobě... :)
[13] 8 (Kamio - Mail - WWW) * 29.09.2008, 22:03:35
Jako myslíš KB, že neexistuje? Sociéte Generale? ;) Matrix přece, nic neexistuje, jen čísla, co lítají jak zběsilé, chaoticky z účtu na účet, úplně jako ty zelené, ze kterých je složený pan Smith:)
Ale abych jen blbě nedehonestoval průlomové Chucperovo dílo, je to dobrý.
Venkovane, tož každý ministr financí by měl říkat takové kraviny, zleva, zprava. Musí totiž. Pokud je jen trošku odpovědný. No a pravé spektrum si nedělá starosti, protože taky část pravého spektra je holý tam dole. Venkovane, div se, je tomu tak!
[14] 10 (@Teo - Mail - WWW) * 29.09.2008, 22:05:55
No... ona už je v podstatě tady. Mezi nemovitosti patří i pozemky. Kupovat něco jako baráky asi nelze obecně doporučit. :)
[15] 11 (@Teo - Mail - WWW) * 29.09.2008, 22:13:00
Dobrá otázka. Nejde o nesmysl. Ale prostě to nelze realizovat v celosvětovém měřítku. A finanční trh je globální. Zlata je prostě málo. Nevím, kolik měnového zlata má náš stát. Ale tenhle projekt by vedl k dramatickému zdražení zlata. Jednotlivé státy by ho musely nakupovat v těch zemích, které ho mají přebytek, pokud takové vůbec existují. Nevím, prostě mám dojem, že nikdo nebude chtít kupovat něco, co de facto ani nepotřebuje... :)
[16] 13 (@Teo - Mail - WWW) * 29.09.2008, 22:19:19
V KB (Komerční bance) mám běžný účet. Vždycky byl problém s úvěrama pro klienty, musely se zpracovávat projekty, žádosti, propočty. Já nikdy žádnej úvěr neměl. Na jaře mi volala pracovnice banky a nabízela mi jakýsi úvěr bez zajištění. To mě docela zneklidnilo. Ale ono to tak funguje, dluhová spirála se nesmí zastavit, jinak dojde ke kolapsu systému. Všelijaké ty spotřební úvěry a HomeCredity se občanům vnucují na každém kroku. Žít na dluh je prostě norma.
[17] 16 (Kamio - Mail - WWW) * 29.09.2008, 22:35:12
Je to bohužel tak. Taky všichni ti lichváři, stačí otevřít nějaký obecní inzertní plátek, tam to je. Půjčky i pro ženy na MD, pro důchodce, pro všechny. Zneklidňuje mě to, ale to je přesně ten hybatel, který roztočil spirálu krachů bank. Nejlépe to udělala RWE. Ta si řekla o dvojnásobné zálohy na plyn a tyje z úroků, které podle nejstřízlivějších kalkulací dělají asi 1,5mld(!) za rok. Tak doufejme, že mají portfolio a nenarvali to do jediné banky. I když jsou to fiktivní, tak pořád naše peníze...
[18] Kamio (Mod. - Mail - WWW) * 29.09.2008, 22:35:22
Teo myslel, že KOA, dříve KB už neexistuje, ale i kdyby, mohu Tě ujistit, že svou pohledávku by sis tam za pakatel nekoupil, leda snad v balíku s jinými pohledávkami, za pakatel převyšující několikanásobně Tvůj dloužek.
[19] (Mod. - Mail - WWW) * 29.09.2008, 22:37:53
Taky vlastně žádné dluhy nemám,přesto se soustavně pohybuji několik desítek tisíc v debetu, a to díky tomu, že dluhy mají ostatní, kteří jsou bohužel všichni tak předlužení, že se z nich nedá nic dostat.
[20] Teo (Mod. - Mail - WWW) * 29.09.2008, 22:41:13
velmi dobrá úvaha:o), otázkou zůstává, zda se dá nějak spočítat aspoň to, kolik nevirtuálních bankovek by bylo nutno sešrotovat, aby se daly podložit zlatem? i když s ohledem na ty další souvislosti, to je asi jedno.
[21] (Peter Pan - Mail - WWW) * 29.09.2008, 22:45:29
Kdo Tě platí za šíření paniky? A komu tím prospěješ? ´-)
[22] (#13 - Mail - WWW) * 29.09.2008, 22:46:32
Nemůžu souhlasit. Státní zásahy jsou naopak velkmi nebezpečné a státy by se na ně měly vykašlat. Jenom tím vždycky všechno zhorší...
[23] (Saruman - Mail - WWW) * 29.09.2008, 22:49:45
Právě. Státní dirigizmus je asocializmus! :-/
[24] (hajzlhof - Mail - WWW) * 29.09.2008, 22:52:20
To jsem tady opravdu nečekal. A co si myslíš o BCP v Praze?
[25] 17 (@Teo - Mail - WWW) * 29.09.2008, 22:54:08
Hehe, já topím elektřinou. Je to laciný... :)
[26] 18 (@Teo - Mail - WWW) * 29.09.2008, 22:56:22
Jasně, už je dotunelováno a zkonsolidováno. Nějak jsem tuhle informaci vytěsnil...
[27] 19 (@Teo - Mail - WWW) * 29.09.2008, 22:57:44
Kua, tak ať si pučej a zaplatěj! :)
[28] Pořadník (rinamon - Mail - WWW) * 29.09.2008, 23:02:21
do fronty před mojí bankou bude za všechny peníze ;) Jako správná krysa právě opouštím loď...
[29] 20 (@Teo - Mail - WWW) * 29.09.2008, 23:02:57
Všechno zlato, které bylo na Zeměkouli vytěženo, by se prý vešlo do krychle s hranou menší než 20 metrů. A veškeré zlato někdo vlastní. Nedovedu si představit ten "přerozdělovací" Proces.
[30] 21 (@Teo - Mail - WWW) * 29.09.2008, 23:03:58
Té druhé straně... bohužel. :)
[31] 18 (Kamio - Mail - WWW) * 29.09.2008, 23:05:12
Mod.,je potřeba ten balík správně složit z těch správných pohledávek a koupit je všecky zpátky těm firmám a čistá ruka pak jde do miliard;-)
@Teo, taky budem za chvíli všichni topit dřevem. A taky ojetýma pneumatikama:)
[32] 29. No nevím (Modona - Mail - WWW) * 29.09.2008, 23:08:48
do jaké krychle, ale zdá se, že už se nikde neválí, a takto se ze zlata stala prakticky jediná komodita mající cenu,kterou by se dalo něco podkládat.
No jo, vlastní, cihlu už dneska ejn tak nekoupíš:o)
A kde jsou ty krásné zlaté časy, kdy "výplata" znamenala nejen výplatní pásku, ale taky papírový pytlík a v něm živé peníze:o)
[33] 31. Kamio (Modona - Mail - WWW) * 29.09.2008, 23:10:21
tak jako tak, ta agentura už je pasé, kdyby nebyla, Tlustý by možná tak nezlobil:o)
[34] 22 (@Teo - Mail - WWW) * 29.09.2008, 23:10:48
Já tomu rozumím. Ale jak tyhle průsery řešit, když byla zanedbána prevence?
[35] 23 (@Teo - Mail - WWW) * 29.09.2008, 23:13:36
Bohužel. Ale neviditelná ruka trhu najednou nějak zchromla. A centrální banky jsou jenom pro okrasu...
[36] 24 (@Teo - Mail - WWW) * 29.09.2008, 23:16:07
Burza BEZcenných papírů v Prase? Njn, tak ta je taky na prodej. Jedinej zajímavej titul je ČEZ... jinak nevím.
[37] 28 (@Teo - Mail - WWW) * 29.09.2008, 23:17:48
A to je která loď? Tipuju Titanik. :)
[38] (Mod. - Mail - WWW) * 29.09.2008, 23:20:56
Co takhle totální, řízená minimalizace úroků? nebylo by pak třeba poskytivat tolik dalších půjček a úvěrů (virtuální formou), aby bylo možné platit dluhy :o)
[39] 31 (@Teo - Mail - WWW) * 29.09.2008, 23:21:41
Já mám objednány tři kubíky krbovýho dřeva. Ale pneumatikama nemám topit v čem. Jsem totálně závislej na dodávkách elektřiny. Už patnáct let.
[40] 32 (@Teo - Mail - WWW) * 29.09.2008, 23:24:11
Brrr! Tak ty starý zlatý časy mám spojený s rudou hvězdou...
[41] 40. Teo (Mod. - Mail - WWW) * 29.09.2008, 23:26:11
já dostávám papírové peníze dodnes, za převody na účet nepracuju:o))
[42] 38 (@Teo - Mail - WWW) * 29.09.2008, 23:30:29
Nízký úrok znamená vyšší dostupnost peněz. A snížení úrokové míry stálo na počátku krize, aby se oživila ekonomika po leknutí z 11.září 2001. To není správné řešení... :)
[43] 41 (@Teo - Mail - WWW) * 29.09.2008, 23:32:26
No, já občas taky. Ale nikdy do výplatního sáčku. To bych se asi lek! :)
[44] (kiskis - Mail - WWW) * 30.09.2008, 00:07:58
Tak jo. Já si zítra ty svoje melouny vyberu a nakoupím za ně zlatý šperky. Kdyby to zlato třeba šlo nahoru. :))
[45] (anomis - Mail - WWW) * 30.09.2008, 00:18:59
Vypadá to, že já začnu zlaté šperky prodávat. Ach jo!
[46] 37 (rinamon - Mail - WWW) * 30.09.2008, 00:20:01
Tipuješ správně. A nejen na horní palubě se stále tančí...
[47] (Kyklop - Mail - WWW) * 30.09.2008, 00:21:31
Myslím, že OLIN na rozdíl od Centrální banky a ministra financí ví co dělat: vyzvednou peníze z účtů a nakoupit zbraně, protože ty jsou pro světový mír a ekonomiku nejdůležitější. Takže já si koupím kuši a prak s opěrkou ruky :-)
[48] 44 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 00:29:51
Jasně a vem si na to vozejk... :)
[49] 45 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 00:30:54
Nabídni je kiskis. Ta je v balíku. :)
[50] 46 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 00:32:49
Jasné, život je krásnej a krátkej... :)
[51] 47 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 00:34:17
Myslíš, že to bude stačit? :)
[52] Ta pasáž tvého spotu (Jago - Mail - WWW) * 30.09.2008, 07:11:40
o virtuálních penězích je sice zajímavá, ale jaksi jsi smíchal pojmy "peníze" a "znaky peněz", což bys neměl.
Ta krize se samozřejmě projeví i u nás. A nejen finanční, ale i měnová.
BTW: A co čekáš od bankovní rady ČNB při jejím současném složení?
[53] P.S. Jsem zvědav, (Jago - Mail - WWW) * 30.09.2008, 07:14:56
jak bude reagovat Evropská komise na státní zásahy při své známé averzi ke státní podpoře soukromých podniků.
[54] Investovat třeba (Wicky - Mail - WWW) * 30.09.2008, 07:34:52
do diamantů.
Tržní cena diamantů se nemění tak dramaticky a často a koupený kamínek, který obsahuje i certifikát pravosti na mikrofiši, kterýkoliv renomovaný obchodník, nebo banka kdekoliv na světě vymění za hotové peníze.
[55] [54] (Jago - Mail - WWW) * 30.09.2008, 07:47:59
Problém je, že nejsi jediná, koho to napadlo. Sebekrásnější šutr bohužel úroky nenese a spoléhat na zisk z rozdílu mezi nákupní a prodejní cenou je dost iluzorní, protože ho zpravidla pohltí inflace. Ale faktem je, že dokud ti ho někdo neukradne, máš ohmatatelný majetek.
[56] (ratka - Mail - WWW) * 30.09.2008, 07:59:51
bohuzel nemam pujceno a tak mi krize asi nijak nepomuze ke stesti :o))
volne peníze nejake jsou na stavebnim sporeni :o)) Jeste to chce kousek pole kde se da dopestovat dostatek zeli a brambor k preziti v pripade nouze. Muzu sice zorat zahradu kolem baraku, ale na poli je to lepsi :o))
[57] 52 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 08:01:02
Ty pojmy si virtuální peníze smíchaly samy. Což by neměly. Já si to po sobě přečtl až dneska. Měl to být koncept. Ale nějak se přihodilo, že ten text šel do světa...
Sněmovna reprezentantů Bushovi jeho plán hodila na hlavu. Já taky nejsem pro státní intervebce do ekonomiky. Tu měla regulovat ČNB. Nástroje ne to má... Co od ní čekám? Teď už nic. :)
[58] 54 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 08:03:19
Taky kryptonit je pro tyto účely dobrej. :)
[59] 56 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 08:08:02
Tak si honem běž půjčit. Než jim dojde, že je to tunel, tak jsou v konkursu. :)
[60] 57 (Jago - Mail - WWW) * 30.09.2008, 08:08:33
Existuje známá poučka, že se nikdy nepodaří uvést současně do vynikajícího stavu čtyři ukazatele: inflaci, devizový kurs, hospodářský růst a nezaměstnanost. ČNB se halt zaměřila na tu inflaci a zachrápala.
[61] 55/ To vím, že nejsem sama (Wicky - Mail - WWW) * 30.09.2008, 08:10:02
kdo investuje do diamantů.
Antverpy jsou ještě městem, které je považováno za diamantové království, ale to už jen díky židovským obchodníkům. I na zdejší diamantové burze se stále točí celé miliardy dolarů a panovaly zde velmi pružné daně, které byly výhodné pro obchodníky i pro vládu. Dneska se to ale Evropské unii nelíbí a sleduje daňovou politiku velmi podrobně, a tak se obchodníci přemisťují do Dubaje, kde zatím vládnou výhodné padesátileté daňové prázdniny.
[62] (ratka - Mail - WWW) * 30.09.2008, 08:10:55
Je treba pocitat s tim, ze clovek muze prijit o vsechno co ma, ze bude zit na uplnem minimu. Ze si bude chodit v jedinem obleceni a to ma na sobe a ohrivat se vzajemne se soukmenovci. A jist zeli s bramborama, ktere si dopestuje. Vlastne to zas tak spatna perspektiva neni :o))
[63] 60 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 08:11:48
http://www.cnb.cz...rady/index.html
Všiml sis, že je tam taky televizní hvězda Singer? :)
[64] 62/ Má to ale háček, ratko, (Wicky - Mail - WWW) * 30.09.2008, 08:13:29
musíš mít kousek pozemku na to zelí a bramboru a musíš být zdravá na okopání té zeleniny, nebo mít na to člověka, který to za tebe bude dělat. Jinak nebude ani to zelí s bramborem, jinými slovy, nebude co do huby.
[65] (ratka - Mail - WWW) * 30.09.2008, 08:13:56
vsechny cennosti (znamky, obrazy, starozitnosti, ci diamanty) potrebuji na svoji premenu na jidlo kupce. Az pujde do tuheho tak se z nich nenajime.
[66] 62 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 08:14:51
Tak daleko to nezajde, páč předtím by byla světová válka. Zbrojení vždycky oživilo ekonomiku. :p
[67] Wicky :o) (ratka - Mail - WWW) * 30.09.2008, 08:17:04
Wicky, ja si cetla pozorne ten aTeuv clanek a souhlasim s tim, ze prirodni zakony jsou vzdycky nadrazeny pravidlum. I kdyz pravidla se muzou silou urcity cas udrzet :o)) Nakonec je vsechno smeteno prirodnim zakonem.
A prirodni zakon rika: rodina (kmen) je silnejsi nez jednotlivec!
[68] 65 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 08:17:43
JUDr.PhDr.Mgr. et Mgr.Henryk Lahola měl na studentské koleji plnou skříň rýže pro případ hladomoru. Ta se nejlíp skladuje. Nakup žoky s rýží... :)
[69] 63 (Jago - Mail - WWW) * 30.09.2008, 08:19:15
Ta bankovní rada se sama nejmenovala, že?
[70] (ratka - Mail - WWW) * 30.09.2008, 08:21:26
aTeo, ja az tak jasnozriva nejsem :o))
[71] 67 (Jago - Mail - WWW) * 30.09.2008, 08:21:28
Především platí zákon zachování hmoty.
[72] Jago :o)) (ratka - Mail - WWW) * 30.09.2008, 08:22:35
Ne vzdycky. Povedlo se mi zhubnout ctyri kila :o))
[73] 67 ratko :)), (Wicky - Mail - WWW) * 30.09.2008, 08:24:19
v jednotě je síla - to bylo nějaké heslo..
Já ještě nedočetla..;-)
[74] 69 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 08:26:04
Skoro to vypadá, že jo... :o)
[75] (Wicky - Mail - WWW) * 30.09.2008, 08:26:21
Možná by naše ekonomika potřebovala nějakého Žida.
[76] 71 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 08:30:45
I tu reálnou hmotu nám změnili na ENERGII... :)
[77] 75 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 08:32:03
Jo. Židobolševickou bankovní radu v ČNB. :-D
[78] 76 (ratka - Mail - WWW) * 30.09.2008, 08:35:04
KOnecne mi to doslo: zadne prachy :o) Energie to je! :o)))
[79] 78 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 08:39:23
Jo, to je výživnej nápad. Měl by se rozpracovat. :)
[80] (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 08:41:01
Tak ta petice ještě není "venku". Slíbil jsem, že ji nezveřejním, dokud to neudělají sami... na www.zlatystandard.cz
[81] Zajímavý odkaz: (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 08:44:15
http://www.petice.nazory.cz...e.php ... seznam petic. :)))
[82] 81 (Jago - Mail - WWW) * 30.09.2008, 08:49:22
Probůh! Tak petic se vám zachtělo, holoubkové?!
[83] Energii..? (Wicky - Mail - WWW) * 30.09.2008, 08:49:34
Tak v tom případě stačí chytit, uchovat a zpracovat blesk..
[84] aTeo (ratka - Mail - WWW) * 30.09.2008, 08:49:40
Jakou petici, naco ci proti cemu?
[85] 84 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 09:05:28
Za znovuzavedení zlaté parity. Prostě aby peníze byly kryty zlatem...
[86] (ratka - Mail - WWW) * 30.09.2008, 09:14:03
Dik :o)
[87] Hehe... (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 09:14:27
hluboký VNITŘNÍ nesouhlas, vyjádřený VNĚJŠÍMI prostředky: http://www.petice.nazory.cz...d=117
[88] (Tensamej - Mail - WWW) * 30.09.2008, 09:33:35
ad 1) Tak to tedy klobouk dolů! Napsat takový článek z jedné vody na čisto, aby měĺ hlavu i patu a dal se číst -- Nějak se mi tomu nechce věřit. 8-)
[89] Wicky (Mod. - Mail - WWW) * 30.09.2008, 09:38:31
diamanty sou dobrý, ale není to totéž co to zlato, jednak je to komodita ještě nevyčerpaná, nikdo přesně neví kolik jí je, navíc se dá štípat a zhodnocovat, nebo znehodnotit výbrusem, zlato je hold zlato:-), jenže, taky byly doby, kdy jedny diamantové náušnice ve zlatě, nevyvážily ani bochník chleba.
No, škoda, že jsem v tom debetu, šla bych si něco hezkého koupit:-))
[90] (ratka - Mail - WWW) * 30.09.2008, 09:39:37
diamanty se nedaji nosit. To by mi mohl jeste nekdo urvat obe usi.
[91] 88 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 09:40:25
No jo, začal jsem po zprávách, který mě nasraly chlácholením občanů, že mají bejt v klidu. Za půl hodiny to viselo. Jako ilustraci jsem použil už hotovou fotomontáž a nezdržoval se odkazy. Ale většinou nechám články "uležet". Ne moc dlouho, páč bych to asi smazal... :)
[92] 89 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 09:44:56
Ano, to je správná námitka. Navíc zlato je vždycky stejný, když se roztaví. Každej diamant je jinej a nedá se stanovit pevná cena za váhovou jednotku. To je důvod, proč nikdy nedošlo k pokusu o "diamantovou" paritu.
[93] 90 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 09:47:15
Sebevědomé ženy nosí: http://www.a-diamond.cz...kupmo.php :)
[94] 93 (Jago - Mail - WWW) * 30.09.2008, 10:10:48
A nosí to taky žena, která je chytrá, uvědomělá, skromná, módní, miluje krásu a trvalou hodnotu. A prachatá, ale to se rozumí samo sebou.
[95] 93 (ratka - Mail - WWW) * 30.09.2008, 10:12:08
a to jako fakt? :o)
[96] (Horvát - Mail - WWW) * 30.09.2008, 10:13:08
Kdyby jste si odpustil ten ideologický úvod, mohl to být celkem slušný článek. :/
[97] 94, 95 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 10:16:34
No jo... ale problém je, že diamant od moissanitu prý nerozezná ani klenotník. Takže nebezpečí utrženejch uší trvá. :)
[98] 96 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 10:18:32
Kdybych si odpustil tenhle blog, mohl jsem i nadále předstírat, že jsem slušný člověk... ;)
[99] 97 (Jago - Mail - WWW) * 30.09.2008, 10:22:01
Ale poznat by ho asi měl, karbid křemíku je přece jen měkčí než krystalický uhlík.
[100] 99 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 10:24:27
Prej leda v laboratoři. Zkusme Gůgla... :)
[101] 99 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 10:26:37
Tak asi jo: http://www.diamant.cz...?act=dm_vla
Prej stačí lupa s desetinásobným zvětšením...
[102] 101 (Jago - Mail - WWW) * 30.09.2008, 10:35:40
Z čehož vyplývá nutnost pořádně si mýt uši, když na ně bude zloděj koukat lupou.
[103] Jago (ratka - Mail - WWW) * 30.09.2008, 10:39:32
Myslim ze je stejne bude muset nejdriv umyt od krve. To je muze hned hodit do kose a kaminky si nechat.
[104] (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 10:44:30
No... v porovnání s odtrhanejma ušima je ta krize jenom taková drobná lapálie. :)
[105] (ratka - Mail - WWW) * 30.09.2008, 10:47:48
Ja jeste nevidela nikoho naživo s diamantem v uchu (nemyslim s nejakym malym šušnem)a ani s korundovou napodobeninou. Asi se nestykam s temi pravymi chytrymi, uvedomelymi a skromnymi zenami.
[106] 105 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 10:52:59
To já teda jo. Ale neviděl jsem žádnou s odtrženejma ušima. :)
[107] (ratka - Mail - WWW) * 30.09.2008, 11:01:46
Mozna proto, ze se tyhle chytre, uvedomele a skromne zeny se nemotaji po setmeni samotne v tmavych ulickach :o)) nebo i za dne ve svetlych ulickach :o)) A mozna ne. Mozna fakt behaji po supermarketech a nakupuji maso k veceri takto skromne nazdobeny. proc ne :o)) Nemela jsem fakt stesti je tam potkat.
[108] 97/ (Wicky - Mail - WWW) * 30.09.2008, 11:10:31
A proč teda nosit na uších, proč ne jinde? Pak nehrozí, že přijdeš o uši ;-p
[109] (ratka - Mail - WWW) * 30.09.2008, 11:13:23
aby to nekde bloncalo, zavazelo, hopsalo a bimbalo. TReba kolem krku? nebo nedejboze na ruce ci noze? jeste to muze byt zarazeno do pupku nebo pysku. Ale to abych pak chodila s vystrihnutym ctvereckem zrovna na TOM miste aby to vsichni videli :o) ze jsem skromna, chytra a uvedomela :o)))
[110] Ne ratko, (Wicky - Mail - WWW) * 30.09.2008, 11:17:24
třeba spodní prádlo zn.Victoria´s Secret, vyrobené z rudého saténu, posázeného 1 300 drahými kameny, včetně rubínů a diamantů.
Ty to nenosíš? ááá já zapomněla, ty chodíš vlastně bez :-D
[111] :):) (Wicky - Mail - WWW) * 30.09.2008, 11:19:08
Tak třeba plyšáčka medvídečka s pusinkou ze zlata a očima z diamantů a safírů :o)))
[112] (Lokutus - Mail - WWW) * 30.09.2008, 11:20:11
Otázka je, nakolik můžou za krizi ti tví liberálové, anebo právě ty regulační zásahy, o které tak žadoníš.
Já nejsem ekonom, ale z hlediska selské logiky mi přijde lepší tenhle článek:
http://ihned.cz...rovane-vysvetleni
[113] 110 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 11:20:32
Hehe, takový prádlo má mnohonásobně vyšší cenu než to, co je v něm.
[114] 110 (ratka - Mail - WWW) * 30.09.2008, 11:23:06
a jak se to pradlo pere? Muzu ho hodit s bilym na sedesat?
[115] 112 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 11:24:58
Ale fuj, já nežadoním o státní zásahy ex post. To už je pozdě. Ale bez regulace neviditelná ruka holt fungovat nebude. A od toho je centrální banka. Článek si přečtu. tohle je jenom obyčejnej blog, nic víc. Žádný zázraky bych tady nehledal. :)
[116] 112 (Jago - Mail - WWW) * 30.09.2008, 11:28:17
Článek jsem si přečetl, ale autor mě příliš nepřesvědčil. Navíc mám dojem, že o věci moc neví nebo vědět nechce.
[117] 109. ratko (Mod. - Mail - WWW) * 30.09.2008, 11:28:38
neplaš, můžeš investovat do pár desítek karátů a mít ho doma, nemusíš to vláčet sebou:-))
[118] Pro mobilní maniaky (Wicky - Mail - WWW) * 30.09.2008, 11:29:53
by tu byla Motorola cca za 28 000,- liber, desinger P.Aloisson, který telefon ozdobil diamanty a 18ti karátovým zlatem, svůj model okomentoval slovy, že kdo si tuten telefon koupí, se nemusí bát krádeže - protože všechny mají bodyguardy.
[119] (ratka - Mail - WWW) * 30.09.2008, 11:31:46
118, to jakoze budu za sebou muset furt vlacet bodygarda? jezkovy voci. To je horsi nez manzel.
[120] 112, 116 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 11:33:13
Mně připadá, že ten článek má koule. Naskýtá se otázka, jestli kromě centrální banky není zbytečnou institucí taky vláda. :)
[121] 119/ V tom případě, (Wicky - Mail - WWW) * 30.09.2008, 11:40:36
ti ratko, nezbyde nic jiného než manžela zabouchnout i s kamemím do trezoru!
[122] 115 (Lokutus - Mail - WWW) * 30.09.2008, 11:48:41
Hele a on ten trh dřív nefungoval, nebo co? Tisíce let jsme vlastně čekali na centrální banky a moudré vládní úředníky.
A co tenhle článek?
http://vasicek.blog.idnes.cz...html
[116] Já ti nevím, jestli jsi to pochopil, ale autor tam nic nevymýšlí, jen cituje nějakou rakouskou školu.
[123] 120 (Jago - Mail - WWW) * 30.09.2008, 11:50:26
Tvrzením, že "musí být každé takové centrální rozhodování i o úrokových mírách neefektivní, nepřesné a v každém případě horší, než jak by to dělal trh" si u mě autor rozhodně nešplhl.
Co tam hlavně chybí - co ti Vídeňáci navrhovali a zda by to bylo v dnesšních podmínkách reálné. Takže: Povrchní a lehce populistické povídání, což by na serveru hospodářek být nemuselo.
Máš velkou pravdu, že se s tím mělo něco dělat, než k tomu došlo.
[124] (ratka - Mail - WWW) * 30.09.2008, 11:58:37
cely ten cirkus mi tak trochu pripomina ty pyramidalni hryy. Treba letadlo :o)) fiktivni ksefty s fiktivnimi penezi a obcas se najde nejaky blbec co tam hodi fakt skutecnou korunu. Je jasne ze o ni prijde. Hladovci ji sezerou :o)))
[125] 123 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 12:01:32
V každém případě jsem přeformuloval tu pasáž o státních zásazích do ekonomiky. Prostě mi neseděla už od začátku. Musel jsem to kapku zmírnit... :)
[126] 122 (Jago - Mail - WWW) * 30.09.2008, 12:03:50
A než přišly ty centrální banky a moudří vládní úředníci, stačili osvícení monarchové znehodnotit své stříbrné a zlaté mince (vzpomeňme třeba kaládu po Bílé hoře). A když jim došly peníze, tak si je půjčili u semitských bankéřů, kterým je občas zapomněli vrátit.
BTW: Centrální banka nevyhlašuje žádné povinné úrokové sazby, pouze sděluje, za kolik je ochotna zájemcům půjčit.
[127] (ratka - Mail - WWW) * 30.09.2008, 12:05:32
pod skutecnou korunou myslim korunu kterou si podlozenou jeho praci :o)) Jeho skutecnou korunu nikoliv fiktivni.
[128] 124 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 12:12:43
Jo, to přirovnání celkem sedí.
[129] (Mod. - Mail - WWW) * 30.09.2008, 12:16:21
Doporučuju posečkat, až se k tématu rozepíše Tribun a celé to rozlouskne FreoN:o))
[130] 126 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 12:17:57
Řekněme si na rovinu, že nejvíc to posral Forrest Gump z Washingtonu s těma jeho výletama do Afghánistánu a Iráku. Tohle se Usámovi docela povedlo. Zbořil dva baráky, všichni se lekli, sedli na peníze no a tak spadla úroková míra na minimum a mohl začít ten virtuální úvěrovej kolotoč.
[131] 129 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 12:20:08
No to teda jo... pak budeme muset přehodnotit všechno. Včetně rodných čísel. :o)
[132] 127 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 12:21:34
Hehe... JEHO PRACÍ... myslíš manžela? :)
[133] 127 (ratka - Mail - WWW) * 30.09.2008, 12:25:08
hehe ktereho? copak zde nekdo vyrabi? (krome me):o))
[134] 133 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 12:37:25
V mezičasech mezi komentáři? Tak to musíš mít vysokou produktivitu! :)
[135] 126 (Lokutus - Mail - WWW) * 30.09.2008, 12:41:40
Možná, jenže to jednak neovlivňovalo ekonomiku jinde, než doma a druhak byli jistě pak ti bankéři opatrnější, než jim zase půjčili.
Zatímco pokud bude stát uklízet bordel po soukromých subjektech, nebude ty subjekty nic nutit, aby udržovali pořádek.
[136] 135 (Jago - Mail - WWW) * 30.09.2008, 13:08:20
Ale ano, myslím, že o to se nepřeme. Jde o to, aby ty subjekty něco předem donutilo, aby nebylo třeba následně hasit jako teď.
BTW: Semitský bankéř si ve středověku ve směru k panovníkovi moc foukat nemohl. Na lidská práva se přišlo až později.
[137] 135 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 13:20:46
Hezky je to zformulováno na konci první scénky v bonusu. Na otázku, zda lze zabránit finačnímu kolapsu tázaný "expert" odpovídá: "Samozřejmě. Za předpokladu, že vlády a centrální banky vrátí nám, finančním spekulantům peníze, o které jsme přišli." :-D
[138] (ratka - Mail - WWW) * 30.09.2008, 14:07:32
financni spekulanti? nic bych jim nevracela. kdyz spekuluji :o)) DElat by meli :o))
[139] 138 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 14:18:10
A co myslíš, že dělají banky? :)
[140] (Wicky - Mail - WWW) * 30.09.2008, 14:20:34
Sémitský bankéř - proč až ve středověku.
Rothschildové jsou taky židi a jsou to finanční žraloci s modrou krví, kteří do svého rodu nevpustí nikoho zvenku. Jejich hlavním předmětem obchodní činnosti jsou samozřejmě spekulace.
[141] (ratka - Mail - WWW) * 30.09.2008, 14:24:18
bankeri a pojištováci by meli jit taky delat :o))
[142] R. (Wicky - Mail - WWW) * 30.09.2008, 14:29:00
Jejich hlavní podnikatelskou aktivitou je např. globální poradenství a k jejím klientům patří také známý holandský supermarketový řetězec Ahold, BBC a i anglický fotbalový klub Arsenal..
Budu muset zapátrat v rodiné kronice - mám nějaké židovské předky :-))
[143] 141 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 14:32:44
Bankéři půjčují peníze, které nemají. Ty virtuální...
[144] (ratka - Mail - WWW) * 30.09.2008, 14:39:57
Spravne by mela mit banka ty svoje penize podlozeny zlatem :o) Jinak jsou to hovnopenize, pouhy papir.
[145] 145 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 14:45:18
Kdybys byla na pustým ostrově a potřebovala si vytřít prdel, čemu bys dala přednost, zlatý cihle nebo papíru? :)
[146] 144 (Jago - Mail - WWW) * 30.09.2008, 14:46:41
Proč se pořád tak upínáte na to zlato? Už se tady, myslím, konstatovalo, že tolik zlata, aby pokrylo všechny peníze, není. Ostatně značná část těžby jde i na technické užití, a to nejen na výrobu šperků.
[147] (ratka - Mail - WWW) * 30.09.2008, 15:05:39
no neupinam :o)) Ono se rikalo za komunistu, ze jsou ty prachy podlozeny praci delnicke tridy. Tak cim jsou ty prachy podlozeny? Penize jsou pouhy ekvivalent. Pouze predstavuji urcitou hodnotu. Jak tu hodnotu spocitam? Spocitam si kolik lidi pracuje v prumyslu a tudiz tvori pridanou hodnotu a pak vim kolik smi byt penez v obehu? Ten zbytek jsou jen papirky bez hodnoty?
[148] 147 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 15:08:23
Hehe, to je sranda! A kolik bys přiklepla peněz na hlavu proletáře a den? :o)
[149] (ratka - Mail - WWW) * 30.09.2008, 15:21:38
co ja vim? :o)) At to spocitaji odbornici, treba Geon nebo Tribun jakou hodnotu vytvori proletar za den.
[150] 149 Jak kterej, (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 15:35:21
třeba takovej čerstvě propuštěnej sklář asi nic moc. :)
[151] Malá reklama na vlastní produkt (Lokutus - Mail - WWW) * 30.09.2008, 16:17:08
Sepsal jsem "vysoce" fundovaný rozbor neviditelné ruky. Tak se nesmějte.
http://lokutus.bloguje.cz...uce.php
[152] Jago, to je omyl (Šumavák - Mail - WWW) * 30.09.2008, 16:17:35
to v té [146].
Zlata je tak akorát, ale peněz je moc!
V tom je jádro krize!
Ona s tím přilitím peněz do systému bude spojená inflace. Za stejný statek dáš více peněz.
aTeo, já myslím, že ta petice o tom zlatém standartu není voláním po okamžitém celosvětovém zlatém standartu, ale voláním po tom, aby lidi začali okamžitě přemýšlet, kam to znárodňování bank vede....
jinak s Tvým návrhem vrátit se ke koním plně sohlasím! :-)
[153] ... (Daves - Mail - WWW) * 30.09.2008, 16:34:32
Ohledně půjček a dluhů - připadám si občas jako jediný, kdo má bankovní účet v plusu.
Rodiče splácejí byt + televizi na splátky. Pár tisíc mínus v kontokorent se bere jako pohoda.
Většina vysokoškoláku které znám v mínusu několika tisíc...
Auta v rozsáhlejším okruhu naší rodiny se snad kupují jen na leasing. Stejně jako kuchynské linky, nábytek, vybavení do domu, byty, elektronika...
Mě samotnému v osmnácti letech nabízí moje banka půjčku 60 tisíc ,,jen tak" ...
Trochu moc no..
[154] (vlada - Mail - WWW) * 30.09.2008, 17:01:34
Mohu ustanovit Vladův ekonomický zákon ve tvaru:
celkové ztráta x čas = konstanta
celková ztráta = součet všech dílčích ztrát.
Důsledky: Když se nebudu snažit zachraňovat vzniklé škody násilnou regulací, tak vznikou vysoké škody, které budou trvat kratší dobu,
nebo
Budu regulovat a snižovat škody, takže jejich amplituda nebude vysoká, ale zase to potrvá o to déle.
Podzákon: Každá snaha o regulaci, litím peněz do systému, jen zvyšuje celkové škody (něco jako že se zvyšuje entropie)
Mohu se rozhodnout, že z nějakých (politických) důvodů nechci aby došlo k dílčím nepřiměřeně vysokým škodám, ale pak likvidace celkové škody bude trvat mnohem déle. Nebo to mohu nechat být, a pak to bude dost špatné, ale jen po krátkou dobu.
Různé ekonomické školy pouze vybírají a zdůvodňují kterou cestu zvolit.
[155] 145. (Mod. - Mail - WWW) * 30.09.2008, 17:35:12
na pustém ostrově bych si prdel umyla:o)
[156] A uvědomujete si, že Češi už dali (Šumavák - Mail - WWW) * 30.09.2008, 17:38:25
světu tři zásadní slova s jasnou a konkrétní náplní?
1. Čapkovo "robot"
2. Tunelování
a teď
3."konsolidační agenturu",
..... která koupí ty zkrachovalé hypoteční banky, nevymahatelné hypotéky prodá (na účet daňových poplatníků)za zlomek ceny těm majitelům domů co je neplatí a aby to mohli zaplatit, tak jim na to poskytne úvěr.
DCAF říkáme my (my nic, my) muzikanti....
[157] (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 17:38:42
Ono to vypadá, jako kdybych volal po nalití peněz do systému. Ale já mluvím o tom, že takovým situacím by se snad mělo předcházet, ne jim čelit, až když vzniknou. Jinak je podstatná část ekonomické teorie na pendrek. Stačí se spolehnout na neviditelnou ruku trhu, co za nás vyřeší všechny problémy a my budeme jenom znuděně prosperovat... na věčné časy a nikdy jinak.
[158] Na pustém ostrově (Šumavák - Mail - WWW) * 30.09.2008, 17:41:33
není co jíst, takže není důvod se mýt!:-))
[159] (vlada - Mail - WWW) * 30.09.2008, 17:48:34
Hlavním problémem jakéhokoliv nesprávného chování je problém zločin - trest.
Ovšem mnohem důležitější zločin - okamžitý trest.
Pokud bude finanční průmysl vyrábět peníze z vody (z toho co vytiskne vláda) a po průseru nebude potrestán ztrátou svého majetku, tak si jenom říkáme o další kolo.
Finanční průmysl má veškeré znaky komerční magie a žije pouze z neustálého přílivu peněz od lidí z venku. Ve chvíli, kdy ten příliv ustane, tak je v pr..oblémech.
A my taky.
[160] Máš nějaký návrh, jak jim předcházet? (Šumavák - Mail - WWW) * 30.09.2008, 17:47:03
třeba stáhnout padesátníky z oběhu...(myslím ty, co řídí cedulové banky :-))) )
[161] 157 (Jago - Mail - WWW) * 30.09.2008, 17:49:28
Tak tohle ti rád podepíšu. Kde vystavuješ podpisové archy?
[162] Sklárny, porcelánka... (Mod. - Mail - WWW) * 30.09.2008, 18:02:05
jo Teo, v téhle souvislosti mě právě napadla ta přemrštěná výše úrokových sazeb, jak jinak by bylo možné, aby fabrika, která prodá prakticky všechno, co vyrobí, měla tak drastický finanční propad? Nechápu.
I když na druhé straně, to zboží je většinou hnusné, tady si každý radši koupí hrnek z Číny, nebo lepší porcelán v Ikeii,případně pak servis od Šípka. Což je další problém, nechováme se třeba jako Švýcaři.
[163] 161 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 18:10:08
Já nic neorganizuju. Zkus to tady: http://www.zlatystandard.cz/ :)
[164] 162 (Jago - Mail - WWW) * 30.09.2008, 18:13:46
Vysvětlení je prosté - v tomto případě zřejmě silná koruna. Vývozní ceny nejsou pochopitelně stanoveny v korunách a je proklatý rozdíl v tržbách výrobního podniku, jestli za euro dostane 30 korun nebo 24, dtto za dolar.
[165] 163 (Jago - Mail - WWW) * 30.09.2008, 18:16:06
Klikám, klikám, ale kromě nadpisu se nic nezjevuje.
[166] 162 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 18:16:28
Já to chápu. Opravdu mají zakázkové krytí minimálně do konce roku. Jenomže naprostá většina produkce jde na export. No a když byl dolar za 30 a terazky je za 15... Přitom jde o výrobu energeticky a pracovně náročnou. Ceny energií dramaticky vzrostly, mzdy taky nestagnovaly, no a výsledek je znám. Tyhle problémy už trvají několik let. No a teď fo holt bouchlo.
[167] Jago (Mod. - Mail - WWW) * 30.09.2008, 18:19:06
no jistě, dyť to povídám, nenakupujeme české zboží, kdybychom to dělali, síla koruny by byla důležitá třeba jen z 50% výroby, nebo míň!
Síla koruny, ehm,zdali to zboží není předražené? Koupila jsem tuhle český porcelánový hrnek, vlastně obyčejný, ale kvůliva tvaru, stál kilo, v Ikeii koupím hrnek za 9 korun, jak je to možné?
[168] Teo 166. (Mod. - Mail - WWW) * 30.09.2008, 18:20:37
viz 167:-)
[169] 164 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 18:20:55
Koukám, žes mě předběhl. :) Ale je to tak. Produkce skláren a porcelánek je na tuzemském trhu neprodejná. No a venku by při zvýšení cen nebyla konkurenceschopná.
[170] 167 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 18:23:26
Číňani a Turci to holt uměj vyrobit levněji.
[171] (Mod. - Mail - WWW) * 30.09.2008, 18:25:35
Neprodejná, tak tak, možná by se měly prostě vyrábět věci, které DOMA prodejné jsou. Teo ne všichni nakupují čínský porcelán, ale když se podíváš na české porcelánové výrobky, je to v porovnání se zahraniční konkurencí prostě katastrofa. Nakonec, jistě si viděl ty záběry, jak tam Marie lepí ty potisky na hrnky, no pardon, ale kdo by to kupoval??
[172] (Wicky - Mail - WWW) * 30.09.2008, 18:26:09
I jablko z Kostariky je levnější než od Mělníka ;-)
[173] 170. (Mod. - Mail - WWW) * 30.09.2008, 18:28:32
a nejen oni, prostě situace je taková, že v běžném Tescu sáhnu raději po Italském barevném talíři třeba za 60, než po podivném českém za 80 a víc.
[174] 171 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 18:29:44
Ne možná, ale určitě. Jenomže ve sklárně se nedá tavit a tvarovat nic jinýho než sklo.
[175] 172. (Mod. - Mail - WWW) * 30.09.2008, 18:31:20
Wicky správně a přitom muselo přiletět.
Nedávno jsem se o tom bavila s prodavačkou v zelenině, říkala, že se vůbec nediví, že lidi nekupujou českou zeleninu a ovoce, protože nejen, že není tak pěkná, ale dodavatelé nejsou schopni ve většině případů to ani umýt a pěkně zabalit.
[176] Šumaváku, (Jago - Mail - WWW) * 30.09.2008, 18:33:50
pokud bys chtěl stahovat padesátníky z bankovní rady ČNB, tak bys stáhl jen jednoho. Jejich věk je 48, 33, 40, 55, 48, 34 a 47 let.
[177] Teo (Mod. - Mail - WWW) * 30.09.2008, 18:36:13
sklárny a porcelánka jsem psala:o), ale dobrá, tedy sklo, se sklem je to velmi podobné, i když je fakt, že kvalita výrobků skláren je výrazně vyšší, s výjimkou broušeného křišťálu, ten vypadá stejně už nejmíň 50 let.
[178] 176 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 18:36:25
Stáhnout všechny nad 30. A nové už nejmenovat! :)
[179] 177 (Jago - Mail - WWW) * 30.09.2008, 18:41:08
A kdo by kupoval škodovky, že? Nebo si škodovka ten dvoudenní výpadek naordinovala z plezíru, aby si lidi užili babího léta?
[180] (ratka - Mail - WWW) * 30.09.2008, 19:31:56
me se tam porad nekde loudi chyba. Predstavme si ze mame mestecko, kde si vsechno vyrabime sami vymennym obchodem. Predstavme si to virtualne. Jakou cenu by mel hrnek ktery vyrobime? Kolik do nej vlozime prace a kolik za nej treba dostanemem chleba ktery upece nas mistni pekar. A za kolik nakoupi nas obili? Me prijde nemravne prodavat hrnek za 9 korun. Jaky jil se na ten hrnek pouzil? Kdo ho vyhrabal, kde vypalil, kolik rukou na tom pracovalo?
Kdyz jeneco moc lacine tak to znamena jedine, nekdo tem lidem zaplatil mene nez je cena jejich prace. Nekdo je okradl. A muze to byt konecny spotrebitel ktery nakoupil lacine.
Plytvame. Plytvame vecima protoze jsou lacine. Myslim si. Myslim si ze kdybychom si vyrabeli ty veci sami, tak by byli drazsi.
[181] (ratka - Mail - WWW) * 30.09.2008, 19:46:48
A jeste k talirum a hrnkum. Jak je mozne ze se nedokaze porcelanka uzivit?
Tak to je pro me taky zahada. REkneme ze ma material za urcitou cenu, za stejnou za jakou tento material kupuje i konkurence. REkneme ze stoji na jeden talir kvalitni jil a email ctyricet korun. A pak je zde jeste nejaka cena za praci. Kolik? No proste tolik aby i pri pilne praci si ten clovek vydelal na zivobyti a pak nejaky zbytek na rezie. A pak ten talir musi stat rekneme korun sedesat. Ma cenu sedesati korun. a nelze ho vyrobit lacineji pokud ho chceme vyrabet v Cesku.
A za tuto cenu ho musime u nas koupit. Pokud chceme aby se v Cesku udrzela porcelanka. Pres tuhle logiku nejede vlak. To nemuze byt jinak. Pokud ten talir za sedesat korun (to je jen priklad) nekoupime tak ta porcelanka nemuze fungovat.
Jenze spousta Cechu tohle zakladni pravidlo nechape. A protoze nechape zakladni veci tak je ani nemuze ctit.
[182] Jago (Mod. - Mail - WWW) * 30.09.2008, 19:52:04
Škodovky, no,připadá Ti cena Škodovek v porovnání s jinými značkami obdobné kvality, jako příznivá? Mně ne, ale nevím v čem je chyba.
ratko, ale není to tak dávno, co nám tu platili za práci stejně štědře, jako česáčům kakaových bobů někde v Zimbabve, či kde to.
[183] (ratka - Mail - WWW) * 30.09.2008, 20:01:53
Jago, ja nejsem financni specialista, drive byly uplne pokrivene ceny. treba najem sedesat korun. Par korun za proud, vodu. Zakladni potraviny prakticky zadarmo. A ze nekdo chtel neco navic. Treba televizi, lednicku? :o)) Za luxus se platilo navic :o)))
Ceny byly uplne pokrivene, kurs byl v prdeli nabidkou - poptavkou (korunu na zapade nechteli). Kdyz jsi sel delat ven tak jsi si za stejnou praci najednou vydelal dvacetkrat vic. Tohle bylo pro me varovani, ze neco smrdi... ze neco je uplne falesne. Ze nekdo zije na ukor jinych. Ze ti RAkusaci zahnojeni z mistnich vesnic, co se na nas vytahovali, nas jednoduse vykoristovali kdyz se prisli najist, udelat si manikuru, pedikuru, vyjedli komplet cukrarny. nemuseli za tyto sluzby zaplatit plnou cenu jako doma. Jen ctvrtinu. Ten zbytek si nechali. Silni vykoristuji slabsi. Takhle to ve svete chodi. A my ted vykoristujeme ty chudsi taky a vozime od nich lacine veci k nam a likvidujeme si prumysl. Nemusime jiz delat. Nechame na sebe delat jine. Ty chudsi. My to budem jen prekupovat.
[184] (Wicky - Mail - WWW) * 30.09.2008, 20:03:50
Český mlíko do Německa a čínský svinsto k nám...
A přitom za naší chatou se mi pase stádo krásných krav a já na to koukám a piju mrtvý mlíko z krabice, který nejde ani zkysnout, jen zplesnivět..
[185] Z toho .. (Wicky - Mail - WWW) * 30.09.2008, 20:08:24
je mi smutno.
:´-(
[186] Ratko , [181] (Šumavák - Mail - WWW) * 30.09.2008, 20:14:08
nojo, český talíř za šedesát( když na něj stejně nic není)....
To si radši koupím čínský za deset( o číně v papírové šachtli ani nemluvě:-) )a za zbylých 50,- dvě české plzně....
Aby pivovar nezkrachoval.
čtěte Bastiata - http://www.bastiat.kvalitne.cz/
[187] ratko, ještě k té [181] (Šumavák - Mail - WWW) * 30.09.2008, 20:19:24
Co má ta porcelánka dělat, když vyrábí kvalitní talíře, co dlouho vydrží, a každá rodina už je má.A to ani nemluvím o tom, že já mám cibulák po babičce a nějaká "henrieta" mi může být ukradená!
(Teda... nemůže! Protože si ji nekoupím.)
[188] 180 (Jago - Mail - WWW) * 30.09.2008, 20:34:52
Ratko, ono je to ještě složitější. Je otázka, kolik procent z prodejní ceny činí náklady výroby a kolik odbytu. Pak je tu také otázka dotovaných cen. Já jsem se také napřed divil, jak může polské zemědělství při své produktivitě válcovat svými produkty to naše. Přestal jsem se divit, když jsem zjistil, jaké jsou přímé platby do zemědělství v Polsku a jaké u nás.
[189] Šumaváku, (Jago - Mail - WWW) * 30.09.2008, 20:39:05
u vás mají točenou plzeň za 25 Kč? Tam musí být krásně... :)
[190] 189 (ratka - Mail - WWW) * 30.09.2008, 20:49:00
jo, to s tou Plzni je nadhera :o) u nas je za 25 taky :o) Ja to chapu Jago, i s temi dotacemi to chapu.
Je skoda ze zemedelci krachuji. Polaci svoji pudu miluji. Jsou radi zemedelci. U nas je to takove nejake divne. TAky bych pila rada mliko od kravy.
V RAkousku to byla samozrejmost na vesnicich. VEtsi sedlak mel chladirnu s mlikem a s automatem na Silinky a tam prodaval cerstve nadojene mliko. A prodaval syry. A lide to kupovali. Kupovali to.
On to svazel do mlekaren a zaroven mel automat pro lidi. Ten automat byl tak trochu sluzba pro ostatni. Asi aby ho meli radi :o))
[191] 190 (Jago - Mail - WWW) * 30.09.2008, 20:57:35
Díky příbuzným na vesnici máme občas vejce od slepic. Je to podstatný rozdíl i proti těm biovejcím snášeným do podestýlky.
[192] (Mod. - Mail - WWW) * 30.09.2008, 20:58:39
Já byla jednou v Bavorsku v jedné vesničce a tam měla paní u domu benzínovou pumpu a v domě z jedné strany obchod a z druhé hospodu, v domě tchýni na vozíku po umřelém manželovi. Ta hospoda byla každý večer úplně plná a pochybuju, že někdo z mítních čerpal benzín, nebo nakupoval potraviny jinde
[193] TAky bych pila rada mliko od kravy. .... (Šumavák - Mail - WWW) * 30.09.2008, 21:11:57
zapomeň na to !!
poslední možnost k tomu máš obrátit se přímo na Ashley Byrnovou,- zde: http://www.novinky.cz...-mleko.html
[194] Nazdar lidi, (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 21:17:26
už jste tu krizi vyřešili? :)
Šumaváku, díky za odkaz na Bastiata, neznal jsem, počtu si... hele, jaktože http://www.zlatystandard.cz/ ještě nefungujou? Asi sháněj zlato... :)
[195] 193 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 21:20:28
Hehehe, to je nářez! A místo šlehačky sperma - ochotně poskytnou mladí samci. :o)
[196] Jak nefungují? (Šumavák - Mail - WWW) * 30.09.2008, 21:26:02
to není petice s listinami(zatím), to je jen blog na jiném systému s textem petice. I když pravda,komentář jsem tam vložit nezkoušel.
jinak u mě to bude také, pravděpodobně s komentářem, ke kterému přispěl i Tvůj post....:-)))
[197] 196 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 21:40:21
No právě ten text petice tam není. Nebo jsem ho přehlíd? Modrej pták mi ho sice poslal mailem, ale nechtěl, abych ho ukazoval ani svýmu psovi (kterýho nemám) a tak jsem to samozřejmě respektoval. Zajímá mě konečná verze.
[198] 194 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 21:52:22
Šumaváku, ne že bych neznal Bastiata, četl jsem u tebe od Finista několik překladů. Neznal jsem tenhle web...
[199] aha, tak teď když jsem tam kouknul (Šumavák - Mail - WWW) * 30.09.2008, 22:06:24
tak je tam not found.....
Ale ještě asi před hodinou tam ten text byl. Já dal k sobě odkaz na tenhle článek a mám tam ohlas( mám-li se jemně, citlivě a diplomaticky vyjádřit), že protože jsi to ani Ty nepochopil:-)),tak to ještě předělají nebo doplní komentářem. viz:http://www.sumavak.bloguje.cz...276
[200] 199 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 22:10:15
Ale já pochopil, o co jim jde... jenomže to holt nejde. :)
[201] 194/ Jo, (Wicky - Mail - WWW) * 30.09.2008, 22:11:43
já to přehodnotila a přeleju prachy do ropy :-)
[202] 201 (@Teo - Mail - WWW) * 30.09.2008, 22:28:04
Natankuješ plnou nádrž? :)
[203] 199 (@Teo - Mail - WWW) * 01.10.2008, 00:02:30
V té petici se nezměnilo jediné slovo...
Z textu je zřejmé, že adresátem je PSP ČR.
Jakpa se na to asi budou tvářit zákonodárci?
Kde je to zlato ke krytí měny a kdo ho vlastní?
Bude nutné "přikoupit" několik tun?
Po přijetí EURA by v EU jenom ČR měla měnu krytou zlatem?
Jak se vám daří? :)
[204] 203 (Jago - Mail - WWW) * 01.10.2008, 07:07:39
Máš úplnou pravdu. Ti hoši to určitě myslí dobře, ale to mysleli utopisté taky. Co s tím bude dělat PSP ČR? Jako obvykle - přikáže to petičnímu výboru a ten to shodí ze stolu jako nereálný návrh, což skutečně je.
[205] 203/ Dík za optání - dobře :o) (Wicky - Mail - WWW) * 01.10.2008, 08:01:30
Když mám, tak mám.
Když chci, utratím.
Když nechci, neutratím.
Když chci, uložím.
Když potřebuji, vyzvednu.
:-)
[206] Zajimalo by me (ratka - Mail - WWW) * 01.10.2008, 08:09:30
zda takova financni krize dolehne na obcana, co si nic nepujcuje, zadne velke penize ulozeny nema, nic moc po nikom nechce a ani nepotrebuje, ma v cem bydlet, obleceni ma taky do konce zivota dost takze se potrebuje jen najist.
[207] 206 (Jago - Mail - WWW) * 01.10.2008, 08:31:50
Za předpokladu, že mu nehrozí přepadení, okradení, válka, nemoci a bezmoc a pokud ho to náhodou postihne, tak na to má, tak je za vodou. Pokud na to má...
[208] (ratka - Mail - WWW) * 01.10.2008, 08:49:24
nojo, prepadeni, okradeni, valka, nemoc a bezmoc muzou byt dusledkem financni krize ale taky nemusi.
Nemoc a bezmoc je vetsinou veci osudu a zivotniho stylu. Kdysi jsem valila oci kdyz jsem zjistila ze zapadni obcane se pojistuji na tyto rany osudu. Rikala jsem si, ze jim asi penize nejak pomuzou v bezmoci nebo v nemoci a tak se musi pojistit aby jich pak hodne meli (do te doby jsem to fakt nevedela).
[209] 206 ratko (Wicky - Mail - WWW) * 01.10.2008, 09:02:05
všeobecně ti to vykreslil Jago
a konkretně ti můžu říct, ne :-)
Na mě nic nedoléhá..:-)
[210] (ratka - Mail - WWW) * 01.10.2008, 09:19:07
na me taky ne :o))
[211] 206 (Jessie - Mail - WWW) * 01.10.2008, 10:22:35
Taky můžeš o všechno přijít a skončit pod mostem :-).
[212] Nazdar klienti! (@Teo - Mail - WWW) * 01.10.2008, 10:32:56
Něco pro pobavení: http://jdem.cz/aepr0
[213] 211 (@Teo - Mail - WWW) * 01.10.2008, 10:35:39
Ahoj Jessie, jenom jsi chvilku pryč a všude vůkol samej průser... ;)
[214] (ratka - Mail - WWW) * 01.10.2008, 10:39:42
Jessie, to me prave zajima. Jakym zpusobem bych mohla o vsechno prijit. Ze by mi treba nekdo znarodnil dum a me vyhnal?
[215] 214 (@Teo - Mail - WWW) * 01.10.2008, 10:45:25
Dům ti neznárodněj ani komunisti. I kdyby se, nedej bože, dostali k moci. Ale když se dostaneš do dluhový pasti, můžou u dveří zazvonit exekutoři...
[216] 215 aTeo (ratka - Mail - WWW) * 01.10.2008, 10:47:54
nepujcuju si. Nikdy.
[217] 216 (Jessie - Mail - WWW) * 01.10.2008, 11:07:16
Půjčovat si nemusíš a přesto můžeš dlužit, za nájem, vodu, plyn, elektřinu, zdravotní pojištění, když tě zavřou, tak za pobyt v base a tak dále :-).
[218] 213 (Jessie - Mail - WWW) * 01.10.2008, 11:11:01
No jo, přijela jsem si honem vyzvednout úspory a dát je radši pod slamník. Ale myslela jsem, že pracháči ve starostech s akciemi budou ve větším stresu, tady zatím samá legrace :-). Co už by se muselo stát, aby @Teo brečel :-)?
[219] 218 (@Teo - Mail - WWW) * 01.10.2008, 11:19:56
Stačí, když mi rozšlapeš mou nejoblíbenější hračku - kurvítko.:)
Papírový peníze nedokážou čelit znehodnocení inflací ani v trezoru, natož ve slamníku. Chtělo by to transformovat je na skutečné, ne fiktivní hodnoty.
[220] 217 (ratka - Mail - WWW) * 01.10.2008, 11:29:27
aha :o) to me nenapadlo. A co studna, ekoenergie, drevo a skvelel zatepleni? To zavreni do vezeni asi osudova rana. Treba se da ve vezeni neco vydelat.
[221] 220 (@Teo - Mail - WWW) * 01.10.2008, 11:52:36
Hele, zvykni si na to, že svět je nebezpečný místo a nikdo nedlí mimo pásmo ohrožení. Ostatně, to ti vysvětlí každej zpovykanej antiradarovej aktivista. :p
[222] (ratka - Mail - WWW) * 01.10.2008, 11:56:14
aTeo, to ja prece vim :o) To ja jen delam ze jdou rizika snizit. nejdou. jedeme v tom vsichni stejne :o))
[223] 222 (@Teo - Mail - WWW) * 01.10.2008, 12:04:32
STEJNĚ? To tedy rozhodně ne! :p
[224] aTeo (ratka - Mail - WWW) * 01.10.2008, 12:11:30
tak jak to je? co mas jinak? atomovy kryt? :o)
[225] 222 (ratka - Mail - WWW) * 01.10.2008, 12:17:43
a ani v Anglii se neschovas :o))
[226] 224 (@Teo - Mail - WWW) * 01.10.2008, 12:27:19
To ne, ale mám dost rozumu na to, abych už dávno stihl minimalizovat rizika. A taky dost sebekázně, abych se nestresoval tím, co nemohu ovlivnit či změnit. A taky dost starostí, než abych se dušezpytně šťoural ve vlastních pocitech a náladách, směřoval k opravdové pravdivé ryzosti a pak ten sliz "de profundis" tady veřejně řešil... :)
[227] (ratka - Mail - WWW) * 01.10.2008, 12:39:14
Tak to pises totez co ja 206 :o) Mam zminimalizovano davno. Rizika jako zdravotni pojisteni a cestu do vezeni jsem brala jako moznost v pripade ze by po Cinske invazi vsechny cechy zavreli do vezeni a nutili je zde platit zdravotni pojisteni :o)))
[228] 226 (Jessie - Mail - WWW) * 01.10.2008, 12:52:30
"dušezpytně šťoural ve vlastních pocitech a náladách" - to fakt neděláš, máš to zjednodušené skálopevným přesvědčením, že jsi prostě skvělý a nejlepší, jak o tom vypovídají tvé poslední články :-))). No jo, ale většina ostatních potřebuje být ujišťovaná kýmkoliv, třeba i Kalouskem, nebo tebou (haha), že všechno bude O.K.. Ale souhlasím s tím, že je to otázka sebekázně nedolovat pořád z někoho uklidňování svých obav a rady.
[229] (ratka - Mail - WWW) * 01.10.2008, 12:59:00
206,208,214,to jsem si teda nabehla zase :o( cloveka ani ve snu nenapadne, ze jeho tupy a primitivni humor muze byt vzity doslova a to i kdyz naznacuju ze je to cele absurdistan
[230] :))) (@Teo - Mail - WWW) * 01.10.2008, 13:04:26
227 Nepíču totéž.
229 Nevidím žádné nabíhání.
[231] 229 (Jessie - Mail - WWW) * 01.10.2008, 13:05:15
ratko, tak ten Absurdistán prokaž, né? Nevzdávej to, víš co psal @Teo o těch studentech - bude ti uznané, když kdejakou blbinu obhájíš :-)). Tak pořád necouvej :-)).
[232] 228 (@Teo - Mail - WWW) * 01.10.2008, 13:09:47
Máš to sice kapku pokroucený, protožes´ nepostřehla sebeironii tam obsaženou. Ale to je tfuj problém.:) Takže pro zjednodušení můžeme klidně předpokládat, že jsem ze všech nejlepší. Ostatně, někdo to bejt musí, že? No a když nemusí, tak alespoň může. No a když nemůže, tak mu holt není pomoci. :-p
[233] (ratka - Mail - WWW) * 01.10.2008, 13:12:22
Jessie, neni zde nepritel, neni duvod neco obhajovat, nic se neresi a vubec o nic nejde. A celkove, hned si me namichla a to jsi zrovna prisla.... :o)
[234] Teo, (SV - Mail - WWW) * 01.10.2008, 13:16:04
hu, som sa tak hrozne zľaklo obrázku, že sa bojím čítať článok. Na komentáre nemám čas, tak som si aspoň prečítala radu, že si mám kúpiť veliký čierny diamant. Alebo radsej kopu malinkých, čo sa dajú nosiť na krku ;-)
[235] 233 (@Teo - Mail - WWW) * 01.10.2008, 13:16:40
Hehe, neztácej nervy, kdo to má tady furt uklízet? Jsi na Chucpe! No a já jsem si jist, že i Jessie se svým arzenálem je tady na správný adrese... :-D
[236] Jeden z nejlepších článků na toto téma! (Kojot - Mail - WWW) * 01.10.2008, 13:19:49
Díky! Výstižné, přesné a k věci.
K tématu virtuálnosti peněz (peníze jako idea, nehmotný duch) se dobře vyjádřil Karika ve své Magii peněz (recenze zde: http://jdem.cz/aep38 , vyšlo to i česky) a já, poněkud poetičtěji tady: http://jdem.cz/aep45
[237] 234 (@Teo - Mail - WWW) * 01.10.2008, 13:20:10
SV, klid. Máte socialistickou pakáž v čele s Ficem ve vládě. Takže se nemůže nic dramatického odehrát. Socani klidně zadluží několik příštích generací, jenom aby nenasrali občany.
[238] 236 (@Teo - Mail - WWW) * 01.10.2008, 13:22:38
Nazdar Kojote, vždycky když zavítáš, necháš mi tady pár domácích úkolů. Tak dík, večer se na to v klidu kouknu. ;)
[239] 233 (Jessie - Mail - WWW) * 01.10.2008, 13:34:42
ratko, ale já tě přece nechtěla naštvat, čím vlastně...? Připoměla´s mi touhle reakcí, co napsal Achnat, dala jsem to do www (původně je to ve fóru, bůhvíkolikátá strana, ale na to odkaz neumím, tak je to zkopírované u mě).
[240] Jessie (ratka - Mail - WWW) * 01.10.2008, 13:38:06
eeeeeee...ehm nic :o)
[241] (Mod. - Mail - WWW) * 01.10.2008, 14:07:06
Tak zrovna cituje Kalousek z jaési zprávy v záležitosti skupiny sklárny+porcelán, že finanční propad ve výši 1.49 miliard, vykazovala skupina už za období 2001-2004, takže od té doby to narostlo do roku 08 "pouze" o nějakých 2.5 miliardy.
Z toho je ovšem zřejmé, že posílení koruny společnost pouze dorazilo, nikoliv však zavinilo celý průser.
[242] 216. (Mod. - Mail - WWW) * 01.10.2008, 14:17:13
ratko, nepůjčovat si nikdy, taky nemusí být vždycky to správné řešení, podstatné je spíš to, nač si člověk půjčuje, pokud si někdo bere půjčku na to, aby pak mohl žít z podstaty, nebo takhle něco užít, pak je půjčování samozřejmě spíš kontraproduktivní.
[243] 232. (Mod. - Mail - WWW) * 01.10.2008, 14:24:09
Teo,protestuji:o))
[244] 241 (@Teo - Mail - WWW) * 01.10.2008, 14:30:33
Po 11.září 2001 logicky nastaly eportérům odbytové problémy. Časem sice ustoupily do pozadí, ale projevily se další. Vývoj kurzu koruny a zdražování vstupů.
[245] 243 (@Teo - Mail - WWW) * 01.10.2008, 14:31:31
Klidně... ale to je asi tak všechno, co se s tím dá dělat. :)
[246] Teo (Mod. - Mail - WWW) * 01.10.2008, 14:34:51
Kalousek coby zástupce státu tvrdí, že stát je ve společnosti pouze benefičním vlastníkem, a přesto, že se od nepaměti snažil aktivněji ve společnosti vystupovat, bylo mu v tom zabraňováno / čte k tomu rlzné dokumenty/, tím chce patrně říct, že proto nemíní stavět na spáleništi, když mu bylo zabraňováno pomáhat hasit.
Jinak jo, je ovšem jasné, že pokud od roku 2004 existuje tak šílený propad, musely být od té doby úroky pro firmy naprosto demoliční.
[247] 242 (@Teo - Mail - WWW) * 01.10.2008, 14:36:55
Půjčky občanů, na rozdíl od podnikatelských subjektů, mají prakticky vždy charakter spotřeby, nikoli investic. Ať už se jedná o dovolenou na úvěr nebo hypotéku na byt. Ani ten byt, pokud ho nepronajmou, jim v budoucnu nepřinese zisk, z něhož by spláceli dluhy.
[248] (ratka - Mail - WWW) * 01.10.2008, 14:38:36
Nekdo se zadluzi a nemuze splacet. Proste ty penize nema. normalka kdyz treba jeho prijmy jsou nizsi nez vydaje :o))). A banka ktera mu pujcila si pripisuje uroky jakoby splacel. A banka je najednou bohata :o) I kdyz nikde nic neni a nebude :o)) A hele, tady na papire chybi nejaka miliarda. Dokonce dve :o))) Ani jsem si nevsim... kde? to jsou veci, to jsou veci. fiktivni...
[249] 246 (@Teo - Mail - WWW) * 01.10.2008, 14:41:55
Co tvrdí Kalous, není směrodatné. Lže ze služební povinnosti. Ale je možné, že se něco podobného odehrálo. To je dnes šumák. Je po bitvě. Mám nějaké zákulisní informace, ale jsou důvěrného charakteru a nemohu je tudíž "v tuto chvíli" zveřejnit. :-p
[250] 247. (Mod. - Mail - WWW) * 01.10.2008, 14:42:18
No, ono to není tak úplně pravda Teo, já mám hypotéku, řekněme ve výši milionu a půl, kterou jsem zachraňovala majetek mnohonásobně převyšující výši hypotéky,nikoliv jako podnikatelský subjekt.
Pokud jde o jiné, tzv. spotřební úvěry, znám lidi, kteří si půjčí na barevnou TV, nebo na exotickou dovolenou, ale znám i takové, kteří takový úvěr použili na rekonstrukci chrupu. Nový bezchybný chrup se dá bezeporu považovat spíš za investici, byť představuje i umožnění spotřeby:o))
Pokud jde o investice do nemovitostí, nejsem si úplně jista, jestli zdejší právní prostředí nedělá z takové investice spíš prodělečou akci.
[251] (ratka - Mail - WWW) * 01.10.2008, 14:49:11
idealni by bylo, kdyby byl banker osobne zainteresovany aby ty penize dostal zpet. Kdyby mu chybeli treba pak doma a on nemel na najem. Pak by vedel, ze se musi starat o to aby penize nejen pujcil nybrz dostal zpet :o))
To nedava smysl, aby si kazdy mohl v bance pujcit co chce a nepotreboval to vracet :o)) Banka se pak vozi po techblbeckach jako ja, co tam mame bezny ucet a chce po nas poplatek i za to ze tam vubec vlozime penize. Smesne a trapne. Taky bych si pujcila miliardu a nevratila. Ale me ji nikdo neda.
[252] 250 (@Teo - Mail - WWW) * 01.10.2008, 15:02:55
No ale to bychom si museli vydefinovat, co je investice. Z ekonomického hlediska vynaložení prostředků, které v budoucnu přinesou zisk. Vyzubená tlama je spotřeba, pravda, nákup nemovitosti může v budoucnu při jejím prodeji přinést zisk...
[253] ratko (Mod. - Mail - WWW) * 01.10.2008, 15:05:08
moc asi nechápu, co řešíš:o), chování a strategie bank, je přece dána v každém případě nejen vnitřním, ale i vnějším prostředím,jak už nakonec na začátku, v článku samotném, poznamenal Teo.
[254] 251 (@Teo - Mail - WWW) * 01.10.2008, 15:07:42
Ideální by bylo hmotně zainteresovat poblitiky na celkovém "blahobytu". Takové pokusy se však vždy zametly pod stůl. Třeba návrh, že plat poslance by byl n-násobek průměrné mzdy ve státě. Nebo tak něco. Terazky stačí, když se choděj "do práce" vyspat a peníze jim tečou bezbariérově.
[255] 252. (Mod. - Mail - WWW) * 01.10.2008, 15:08:09
Vyzubená tlama může bezesporu přinést zisk, i když toho má člověk v hlavě nemálo, těžko se může ucházet o zaměstnání, případně práci, bez zubů. No a takto člověk, mající toho v hlavě nemálo, vezme spotřební úvěr a vyzubí si tlamu, to je dobrá investice ne?:o)
[256] 253 (ratka - Mail - WWW) * 01.10.2008, 15:11:45
jenom selsky rozum :o))
[257] 252 (Kamio - Mail - WWW) * 01.10.2008, 15:17:27
Vyzubená tlama modelky je podle mě jasná investice a když ne investice, tak započitatelný náklad, protože je prostředkem k dosažení a udržení příjmů:)
Mod., "kterou jsem zachraňovala majetek mnohonásobně převyšující výši hypotéky" je taky diskutabilní, protože existuje takový obor, který se nazývá "Teorie oceňování majetku" a kdo ví, kdo ví, jestli ta očekávaná "mnohonásobně převyšující" by se mávnutím perem jednoho úředníka na obci nezměnila na pozemek vedle chemičky;-)
[258] 255 (@Teo - Mail - WWW) * 01.10.2008, 15:26:13
Jo beru, to zní logicky. Máš 10 grantů... ;) Tak mě napadá, že umělý kozy, facelift a fialový holínky taky. Jenom najít toho správnýho "investora"... :)
[259] 257 (@Teo - Mail - WWW) * 01.10.2008, 15:27:58
Jo, už jsem se s tím výkladem smířil a přidělil Modoně bonus. :)
[260] Já vám to tady (Wicky - Mail - WWW) * 01.10.2008, 15:33:28
vážně nevážně naruším. :-)
"Tatínku, dnes jsem ušetřil 10 korun!
Jo? A jak?
Běžel jsem celou cestu ze školy za autobusem.
Tak zítra utíkej za taxíkem, ušetříš dvě stovky!"
[261] Wicky :o)) (ratka - Mail - WWW) * 01.10.2008, 15:39:01
to znam nikoliv jako vtip nybrz jako beznou metodu podavani zlepsovaciho návrhu s vycislenim tzv. relativni uspory :o)) Ta relativni uspora se pak rozdeli mezi ucastniky zlepsovaciho navrhu.
[262] 261 (@Teo - Mail - WWW) * 01.10.2008, 15:45:35
No jo, to je celkem standardní úvaha tupounů: kolik ušetřili tím, že si nekoupili to, na co stejně neměli. Na tom je založena obchodní politika všech superhypeblablamarketů a teletelešopingů. Ahoj Bobe, ahoj Tome! ... Když si nekoupíte jeden šmejd, ale dva, dostanete třetí zadarmo! A to se vyplatí! :)
[263] (Wicky - Mail - WWW) * 01.10.2008, 15:47:28
A na tom jsou založeny všechny slevy..
Kupte teď a ušetříte!!
Když nekoupím nic, ušetřím víc. ;-)
[264] aTeo.. :-)) (Wicky - Mail - WWW) * 01.10.2008, 15:50:33
tys´mě předeběh.
[265] (ratka - Mail - WWW) * 01.10.2008, 15:50:49
dobry vyjeb, ne? :o))
[266] 264 (@Teo - Mail - WWW) * 01.10.2008, 15:51:10
Když nekoupíš nic, pojdeš hlady... :)
[267] 266/ Si třeba něco .. (Wicky - Mail - WWW) * 01.10.2008, 16:31:40
vyžebrám.
To je někdy taky celkem výhodný... na Karlově Mostě :-) mi třeba někdo dá 2 stovky, když mu slíbím, že budu mluvit slušně.;-)
[268] Kam. (Modona - Mail - WWW) * 01.10.2008, 16:36:34
pochybuju, že by tady ve Vršovicích někdo stavěl chemičku, ale nakonec kdo ví:o))
[269] Teo (Modona - Mail - WWW) * 01.10.2008, 16:39:32
holinky jsou legrace, ne investice do budoucma, to ostatní zvážím:-))
[270] 269 (@Teo - Mail - WWW) * 01.10.2008, 16:49:09
No, já bych význam a přínos takových dobře vybarvených kozaček nebagatelizoval a nepodceňoval. Třeba se na ně nějakej cocot chytne a zisk z jeho tunelování mnohonásobně přesáhne prostředky na ně vynaložené! 8-)
[271] Teo (Modona - Mail - WWW) * 01.10.2008, 18:19:47
tak to by bylo prima, to by mi mohl koupit i nějakou tu kozu!:-)
[272] 271 (@Teo - Mail - WWW) * 01.10.2008, 18:33:43
Já myslím, že klidně obě dvě. :)
[273] Teo, Teo :-) (Modona - Mail - WWW) * 01.10.2008, 20:36:43
"obě dvě" se nepíše, stačí obě, nebo dvě:o)), navíc dvě kozy nepotřebuju, stačí mi jedna:o)
[274] 273 (@Teo - Mail - WWW) * 01.10.2008, 20:58:08
Na Chucpe se píče jak se chce. Klidně obě tři, když na to přijde. :D
[275] 268 (Kamio - Mail - WWW) * 02.10.2008, 13:04:52
Mod., nemusí to být jen chemička. Možností je povícero: ČOV, kafilérie, hlučný hutní provoz, kompostárna, vepřín, sklad paliv... fantazii úředníků, kteří rozhodují o územním plánu a své životní úrovni, je bezbřehá;-)
Ale nepřál bych Ti to.
[276] 237 (SV - Mail - WWW) * 02.10.2008, 13:08:04
Teo, dík. si ma ukľudnil.a taky dík za jasné zorientovanie ma v našej politickej situácii. (lenže ja som sa fakt zľakla toho obrázku, bez ohľadu na text. mám technofóbiu, no ;-)
[277] SV - nebooooj, (Wicky - Mail - WWW) * 02.10.2008, 13:34:58
dyk je to jen Stříhoruká holka Andulka ;)
[278] 277 (SV - Mail - WWW) * 02.10.2008, 14:00:40
diiik,Wicky. ale ja som sa balo aj Edvarda ;-)
[279] Odposlechnuto od burzovních makléřů: (Wicky - Mail - WWW) * 04.10.2008, 15:44:21
Zase jsem prodělal, dolar šel dolů a sex nahoru.
:o)
[280] k 275. (Mod. - Mail - WWW) * 04.10.2008, 16:02:56
Kamio, ve Varšovicích? nesmysl, neměli by kde parkovat:o))
[281] 280 (Kamio - Mail - WWW) * 05.10.2008, 02:35:21
Ve Varšovicích asi sotva, třeba ve Vršovicích;-)) V případě kafilerie třeba stačí 2 stání pro náklaďáky! ;-)
Chceš něco poznamenat?





